Caducitat del certificat digital

Un certificat digital és un document electrònic signat per una autoritat de certificació que garanteix la identitat del titular, les autoritzacions, la seva capacitat per fer un tràmit determinat, la signatura de documents, etc. i permet a les parts tenir confiança en les transaccions per Internet.

El servei d’emissió del certificat digital que s’incorpora al carnet de la UB, el presta l’Entitat de Registre de Certificació Digital de la Universitat de Barcelona, de resultes del conveni signat amb el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya i l’Agència Catalana de Certificació, que és l’autoritat de certificació que dóna validesa als certificats digitals que emet la Universitat de Barcelona.

El certificat digital de la UB és la nostra eina perquè el professorat i el personal d’administració i serveis de la Universitat  pugui fer tràmits en línia i signar documents electrònicament.

Es grava al xip del carnet de la UB, aquest tràmit cal fer-ho presencialment a les biblioteques dels centres.

Però el certificat digital té una data de caducitat, de 4 anys. Dos mesos abans de caducar, l’usuari rep un avís a la seva adreça @ub.edu que l’informa de la caducitat del certificat i té l’opció de renovar-lo.

Aquí teniu un exemple del correu que rebreu quan el vostre certificat digital sigui proper a caducar. No es tracta de correu brossa o spam, és un correu informatiu de l’AOC.

Més informació sobre el certificat digital de la UB.