La UB participa al projecte Universitats “Seguretat per capes Cloud / Insight”

La Universitat de Barcelona ha signat un conveni amb QualiteasyFaronics per participar en el projecte Universitats “Seguretat per capes Cloud / Insight”.

L’objectiu d’aquest projecte és que universitats de referència que ja utilitzen productes de software d’aquesta empresa, puguin beneficiar-se d’una gestió millorada dels ordinadors i el programari que utilitzen regularment a les aules, tot facilitant una docència més àgil i segura.

Els centres que participaran en el projecte són:

• Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, Campus de Pedralbes i Campus Torribera
  • Facultat d’Educació, Campus Mundet
  • Facultat Psicologia, Campus Mundet
  • Biblioteca Campus Mundet

Productes a avaluar

Els productes que avaluarem en els equips de les aules de docència i informàtica de les facultats que participen i en els equips dels punts de consulta de la Biblioteca del Campus de Mundet, sense cap compromís de compra a final del projecte, són:

• DeepFreeze Cloud
  • Win select (Control d’aplicatius)
  • Gestió d’actualitzacions de sistemes operatius
  • Utilització d’actius TI
  • Insight: millora de la interacció amb el professor durant les classes pràctiques

Pla de treball

Es divideix en 3 fases:

• Fase I: primer semestre de 2018 i inclou la formalització del conveni, publicació del projecte i formació dels responsables.
  • Fase II: segon semestre de 2018 on es començarà el desenvolupament del projecte.
  • Fase III: prevista al llarg de 2019 fins a l’octubre de 2020 on s’anirà desenvolupant el projecte, validant els resultats i presentant els resultats parcials. Cap al setembre de 2020 es farà la presentació de resultats finals i conclusions.

L’objectiu d’aquest projecte és augmentar la seguretat dels equips i aportar estabilitat  amb una intervenció de manteniment mínima, estalviant temps i recursos. Amb aquesta col·laboració la UB s’adhereix a la transformació digital en  tecnologia educativa.