Nou acord de llicenciament de MATLAB

La Universitat de Barcelona s’ha adherit a la contractació conjunta de llicències MATLAB gestionat des del CSUC per a les universitats catalanes.

Aquesta contractació permetrà disposar de les llicències de MATLAB i de tots els seus components en les millors condicions per a entorns acadèmics.

El MATLAB és un entorn de computació numèrica i un llenguatge de programació i és un producte de referència en l’àmbit acadèmic que es fa servir tant en recerca com en docència.

L’Àrea TIC ha apostat per aquesta contractació  conjunta i assumirà una part important del cost total del contracte, per facilitar l’accés al MATLAB a la comunitat UB, simplificar la gestió, garantir l’accés a tots els mòduls, disposar de les versions més actuals i  eliminar l’esforç econòmic que comporta l’adquisició de la llicència en propietat o actualitzar les llicències que estan sense manteniment vigent.

Preveiem que les noves llicències estiguin disponibles a partir de l’1 d’abril de 2019 una vegada adjudicat i formalitzat el contracte amb MathWorks i es contractaran sota les condicions del MATLAB Total Academic Headcount Full Suite (TAH). Amb el TAH les universitats podran disposar durant 3 anys (prorrogables a 2 anys més) de totes les llicències de MATLAB que necessitin incloent els 88 mòduls o toolboox actuals i nous mòduls disponibles en un futur.

El contracte també inclou llicències pels equips personals del  PDI, llicències pels ordinadors personals dels estudiants, i accés als cursos on-line del MATLAB Academic Online Training Suite disponibles per les entitats acadèmiques actuals i futurs.

Les llicències sota l’acord TAH són llicències de lloguer. Mentre l’acord estigui vigent les universitats podran utilitzar les llicències sense limitacions. Una vegada el contracte finalitzi, les llicències no es podran continuar utilitzant  i es podrà passar al règim de compra amb o sense manteniment com fins ara.

Les llicències en propietat que actualment tenen contractades els diferents departaments i centres de la UB seguiran tenint vigència i  MathWorks les considerarà congelades pel que fa a les condicions de manteniment i actualització. Així, en el moment que l’acord TAH acabi, podran contractar els manteniments en les mateixes condicions actuals sense perdre cap benefici.

MathWorks té previst abonar a les universitats els manteniments que s’hagin contractat amb termini posterior a l’1 d’abril de 2019 perquè tots els contractes de llicències actuals estiguin en les mateixes condicions, així no caldrà pagar pel mateix servei dues vegades.

Quan el contracte estigui formalitzat, l’Àrea TIC facilitarà  a través del Catàleg de Programari les llicències per a despatxos, laboratoris i aules de la UB i posarà a disposició dels usuaris els portals per a gestionar les llicències pels equips personals del PDI i estudiants.

Trobareu els detalls sobre els costos de les llicències a la noticia publicada a la WEB de programari.

Per a qualsevol consulta o aclariment, si us plau, contacteu amb el PAU.