MATLAB Campus Wide (TAH) disponible al Catàleg de Programari

Ja estan disponibles les llicències de MATLAB, Simulink i qualsevol de les Toolboxes que publiqui The Mathworks (actualment n’hi ha més de 90 disponibles)  per a estudiants, professorat i investigadors de la Universitat de Barcelona.

Entre altres beneficis de la llicència, s’inclouen:

• La instal·lació en els equips particulars dels estudiants, professors i investigadors de la UB.
  • L’accés als diferents recursos inclosos al portal de MATLAB.
  • Recursos de formació.
  • Matlab Online.
  • Suport d’enginyeria de producte en la implementació de solucions i en la creació de recursos formatius.

Podeu sol·licitar les llicències des del Catàleg de Programari, on s’han definit tres configuracions per la mateixa: Matlab per usuari de recerca o per equip de recerca i per les aules d’informàtica o laboratoris docents.

Matlab ha estat i és un recurs molt demandat pels usuaris UB. L’Àrea TIC ha valorat l’oportunitat d’aquesta contractació, que compleix criteris de transversalitat i utilitat en diverses disciplines dels nostres ensenyaments, però no pot assumir el cost total de la llicència. Per tant, s’estableixen mecanismes de repercussió de costos a l’usuari final, amb el benentès que aquest cost sempre serà beneficiós respecte les configuracions i adquisicions no centralitzades.

Cal recordar que dins dels usos d’aquesta llicència queda totalment prohibit usar les eines disponibles per finalitats comercials, inclosa qualsevol recerca amb ànim de lucre.