Nova infraestructura pel portal VPN

El pròxim 18 d’octubre actualitzarem la infraestructura del portal VPN (Xarxa Privada Virtual) de la Universitat amb una millora del maquinari i ampliació de les llicències.

La nova infraestructura augmenta les prestacions en diferents aspectes relacionats amb la capacitat, disponibilitat i seguretat respecte a l’actual.

Entre les noves funcionalitats destaquem les següents:

• S’amplia el nombre d’usuaris que poden connectar-se a la VPN de manera simultània fins a 30.000 usuaris.
  • S’incrementa l’amplada de banda per al tràfic VPN.
  • La llicència inclou, a més dels clients per als sistemes operatius Windows i Macintosh, ara també els clients per a Linux, Android i IOS.
  • L’actualització al nou portal serà transparent per als usuaris.

Amb la VPN accedim als recursos de la UB des de fora de la Universitat amb les mateixes condicions de seguretat que si ho féssim des de la xarxa de la UB.

Recordeu:

• El servei està disponible per a tot el personal PDI, PAS i personal extern col·laborador.
  • La VPN és necessària per accedir a certes aplicacions, com per exemple, obrir incidències i peticions a l’Àrea TIC des del portal Gestió TIC UB, si esteu fora de la xarxa de la UB.
  • Amb la VPN les connexions que feu cap a la Universitat estan protegides, la resta de connexions fora de la UB les gestiona el vostre proveïdor Internet segons les seves condicions.
  • En cas d’haver configurat alguna restricció d’accés a través de VPN a la vostra màquina, en la nova VPN s’ha modificat el rang d’IPs que s’assigna als clients i caldrà que afegiu a la vostra configuració el nou rang d’IPs .

Nota: Els usuaris que accedeixen al portal VPNTecnic amb Linux, Android o IOS hauran de mantenir els clients que fan servir actualment, ja que el portal VPNTecnic no és compatible encara amb els nous clients d’aquests sistemes operatius.

Més informació sobre el servei de VPN. Per qualsevol consulta, contacteu amb el PAU.