Auditoria de Microsoft a les Facultats i Serveis de la UB

Microsoft ha iniciat una Campanya d’Informació i Regularització de Software a les Universitats Espanyoles. Dins de la campanya s’auditarà a diferents universitats, entre elles la Universitat de Barcelona, per comprovar el correcte acompliment dels termes del contracte de Campus entre Microsoft i les universitats que l’hagin signat.

auditar microsoft

Aquest procediment de comprovació inclourà, entre d’altres accions, inspeccions físiques als centres universitaris per verificar que els sistemes operatius Windows instal·lats en els ordinadors personals disposin d’una llicència legal. Quan l’Àrea TIC sigui informada de les Facultats i Serveis afectats coordinarà els procediments i preparatius previs entre ells i els auditors autoritzats.

En aquest punt recordem que el contracte de Campus permet instal·lacions amb llicència d’actualització de sistemes operatius Windows. És a dir, per poder disposar de la llicència UB cal que prèviament els equips ja disposin d’una llicència completa de Windows. La manera més fàcil i econòmica d’obtenir-la és en el mateix moment de comprar un PC nou (llicències OEM).Un cop l’equip disposa de la llicència completa pot actualitzar-se a les versions de Windows suportades a la UB, sol·licitant una llicència d’actualització que distribueix l’Àrea TIC.

Tots els equips PC’s comprats per la UB, en les diferents campanyes de renting gestionades per l’Àrea TIC, ja disposen d’una llicència OEM de MS Windows.

Podeu trobar més informació referent a les llicències Microsoft Windows a les nostres pàgines web.

L’Àrea de TIC, des de l’any 1994, distribueix llicències d’ús de software als Departaments, Serveis de la Universitat de Barcelona i Grup UB. Obteniu més informació sobre les bases de la distribució de llicències i procediments relacionats en el següent enllaç.