Les aules del segle XXI al Màster Multiele

El Màster Erasmus Mundus en Aprenentatge i Ensenyament de l’Espanyol en Contextos Multilingües i Internacionals de la Facultat de Formació al Professorat ha convertit dues aules del Departament de Didàctica de la Llengua i Literatura en el nou model d’aules col·laboratives presentades el passat mes d’abril.

Han dotat les aules amb:

• Un projector Epson EB-1955 amb el programa EasyMP Network Projection  connectat a la xarxa.
  • Punts de connexió WifiUB per donar cobertura a tota l’aula.
  • Endolls elèctrics perquè els alumnes puguin carregar els seus dispositius.
  • Tablet amb el programa Iprojection d’Epson per a realitzar les projeccions i usar-lo com a pissarra digital.

masterMultiele Aquest sistema permet al professorat desplaçar-se per tota l’aula sense perdre contacte visual amb els estudiants, així com alternar material de diversos formats sense cap dificultat i sense necessitat d’estar a prop de cap perifèric.

Cal destacar, també, que el professorat pot donar pas a qualsevol dels estudiants que tinguin un dispositiu mòbil perquè mostrin a la resta qualsevol material sense necessitat de moure’s del grup de treball o lloc a on estigui assegut en l’aula, de manera que l’exigència d’atenció i les possibilitats de recollir informació augmenten considerablement.

Aquest tipus d’aula permet una l’aplicació de pedagogies actives amb més flexibilitat i naturalitat que ajuden a normalitzar l’ús de les TIC en la docència universitària.