Pla pilot del nou campus virtual

Dins del Pla de Transformació Digital que s’està desenvolupant a la UB i en conjunt amb el vicerectorat de docència i ordenació acadèmica, s’ha iniciat la migració de la plataforma docent “Campus Virtual UB” al núvol.

Durant el segon semestre del curs acadèmic vigent s’iniciarà una prova pilot amb la participació dels ensenyaments de Grau següents:

• Enginyeria informàtica
  • Economia
  • Estadística
  • Filosofia

Aquest canvi suposarà importants millores i més prestacions:

• Una millora significativa en el rendiment de la plataforma docent, reduint el temps de resposta del sistema i garantint la fluïdesa a l’hora de treballar-hi.
  • Una millora en l’experiència d’usuari, amb una versió millorada de Moodle que permet treballar des de qualsevol dispositiu mòbil, realitzant menys clicks, i facilitant la presentació de continguts en pantalla.
  • Una millora en la connectivitat amb altres eines UB com ara Office 365, OneDrive com a repositori de continguts docents, Mahara com a portafoli docent, Urkund, etc.
  • Una automatització en la creació de cursos, de manera que el professorat disposi del 80% de l’oferta formativa vinculada a GR@D/GIGA a l’inici de cada curs/semestre.
  • La possibilitat d’evolucionar, a mitjà termini, la metodologia docent emprada amb la incorporació d’eines:
    • per a dissenyar l’aprenentatge de manera personalitzada (PLD), millorant la interacció professorat-alumnat,
    • per a analitzar dades sobre els usos de la plataforma (learninganalytics) i corregir dinàmiques que permetin millorar l’aprenentatge,
    • per a millorar l’elaboració de materials docents, fent-los completament accessibles.

Des de principis de gener, tot el professorat i alumnat implicat pot consultar el material d’ajuda que estarà disponible al nou portal del Campus Virtual UB.

Per qualsevol consulta, pots adreçar-te al CRAI.