Tallat l’accés a l’escriptori remot des de fora de la UB

Des del dia 1 de setembre, des del servei de Comunicacions de l’Àrea TIC s’ha procedit a tallar totalment l’accés a l’escriptori remot des de fora de la UB, conseqüència de l’augment alarmant d’atacs massius a aquest servei . Tenir el port obert implica un enorme  risc de seguretat i un possible punt d’entrada dels atacants a la xarxa interna  de la universitat.

L’alternativa per accedir als recursos de la universitat des de fora és fer servir el VPN(Xarxa Privada Virtual). Es tracta d’una tecnologia que permet crear connexions encriptades entre dos punts remots usant la Internet. Aquestes connexions s’anomenen túnels i són segures tot i que utilitzen la xarxa Internet, que és pública i no segura. Amb VPN el que aconseguim és que un PC connectat a Internet (per ADSL, Wifi …) pugui accedir a tots els recursos de la UB com si estigués dins de la seva xarxa.

vpn cat

Consulteu les següents ajudes per instal·lar el client VPN i en cas de dubte, contacteu amb el servei del PAU