Treballar des de casa amb seguretat: equip de treball i connexió

Arran de la situació que estem vivint actualment i per tal d’ajudar als membres de la comunitat universitària que heu de continuar desenvolupant les vostres tasques des de casa, tant si ho feu amb un ordinador corporatiu, com un ordinador personal, cal tenir en compte algunes mesures de protecció i preventives relacionades amb l’equip de treball i la connexió a Internet:

• Comprova que el sistema operatiu estigui actualitzat a la darrera versió. Consulta la pàgina oficial de Microsoft si tens Windows 10.
  • Verifica que tens un antivirus actiu i actualitzat.
  • Comprova l’estat del tallafocs al teu equip. Consulta com activar-lo.
  • Cada cop que t’aixequis i no estiguis al costat del teu equip, bloqueja’l. Aquesta entrada antiga del blog et pot ajudar a entendre la importància de fer aquesta senzilla acció.
  • Crea en el sistema un compte d’usuari per a teletreballar. En cas d’utilitzar un ordinador corporatiu, ja estarà preparat.
  • Comprova que l’encaminador de connexió a Internet (router) de casa no utilitza la contrasenya per defecte de fàbrica.
  • Si bé és cert, que hi ha recursos de la UB disponibles amb una connexió a Internet estàndard, recomanem connectar-te a través de la xarxa virtual privada (VPN) de la Universitat.
  • Quan acabis la jornada laboral, tanca les sessions a les webs o aplicacions de la UB, desconnecta el VPN i tanca o bloqueja la sessió d’usuari.

Gràcies per ajudar-nos seguint aquests consells! Per qualsevol consulta, recorda que pots contactar amb el PAU.