Nou sistema de gestió de correu Outlook Online per Alumni UB

La Universitat de Barcelona i Microsoft disposen d’un acord mitjançant el qual s’ofereix als exalumnes una part del programa Office365 (correu electrònic, contactes i calendaris en el núvol de Microsoft).

A tal efecte l’Àrea TIC ha posat en marxa la infraestructura necessària de sincronització i federació entre els sistemes de correu electrònic de la UB i el servei Office365 del núvol de Microsoft.

El projecte s’ha dut a terme mitjançant un grup de treball format per personal de l’Àrea TIC que ha col·laborat amb Microsoft i Alumni per tal de definir l’abast i requeriments inicials, l’organització, la planificació i execució del projecte.

Per implementar el nou sistema de correu durant el mes de març d’enguany l’Àrea TIC de la UB ha dut a terme un procés de migració de dades per lots que ha permès migrar a 5.600 membres del col·lectiu Alumni sense aturar el servei.

Amb el servei Exchange Online de l’Office 365 els usuaris Alumni han modificat el seu identificador per accedir al compte que ara és la nova adreça de correu però mantenint la mateixa contrasenya (*).

alumniNuvol

Algunes de les noves característiques que ofereix aquesta nova solució de comunicació en el núvol són:

• Canvi de l’adreça de correu electrònic de XXX@antics.ub.edu a la nova XXX@alumni.ub.edu. Ara l’adreça de correu està actualitzada. Durant 6 mesos, seguiran arribant els correus enviats a l’adreça antiga. Tanmateix es recomana que els usuaris la vagin canviant a tots els llocs on estigui donada d’alta.
  • Bústia de 50 GB de capacitat per usuari. No cal esborrar missatges i es pot centralitzar tots els comptes de correu de l’usuari.
  • Calendari compartit i sincronitzat des d’Outlook Online i els dispositius mòbils (Windows Phone, iOS, Android o Symbian).
  • Sincronització dels contactes entre Outlook Online, i els dispositius mòbils (Windows Phone, iOS, Android, Symbian).  Els contactes actualitzats allà on sigui.
  • Possibilitat d’enviar correus electrònics d’alta qualitat amb imatges i format personalitzat. Treballar en un entorn més intuïtiu i personalitzat.

(*) Per exemple, si el correu anterior era jonathan.smith@antics.ub.edu i accedia al correu amb l’identificador “aa25681”, a partir d’ara ho fan amb la nova adreça de correu-e jonathan.smith@alumni.ub.edu i la mateixa contrasenya.

Per a més informació sobre com funciona el nou correu consulteu la següent pàgina

Un comentari a “Nou sistema de gestió de correu Outlook Online per Alumni UB

1. Retroenllaç: Prova pilot del correu d’alumnes al núvol | BlogTIC UB