Aplicació de filtres d’accés a la UB

Davant dels nombrosos atacs informàtics que rep la Universitat rep des de l’exterior, s’estan prenent mesures per minimitzar l’impacte que en generen.

Alentiment en la xarxa, alentiment en el temps de resposta dels servidors, atacs en ports que tenen vulnerabilitats són alguns  exemples dels efectes provocats per aquests atacs.

Amb la finalitat de protegir el parc informàtic i  millorar el servei a tota la comunitat universitària, s’aplicaran filtres d’accés des de l’exterior cap a dins de la UB.

filtresL’aplicació dels filtres es farà durant els pròxims dimarts 21 i 28 de juny i comportarà que tots els serveis publicats a ordinadors de la xarxa interna de la UB (aules informàtiques, departaments, serveis i unitats) es tancaran i no seran accessibles  des de fora de la xarxa UB.

Per permetre que un equip (servidor) rebi tràfic des de fora de la xarxa de la UB, podeu demanar  la creació d’una regla en el tallafocs.

Què cal fer:

L’interessat ha d’enviar un correu electrònic des del seu compte @ub.edu al PAU  i facilitar les dades de contacte, adreça IP de la UB (161.116.xxx.xxx), adreça de fora de la UB (si cal) i vigència (1 any per defecte).

En cas de qualsevol dubte o problema contacteu amb el PAU o amb la vostra unitat informàtica de zona.

2 comentaris a “Aplicació de filtres d’accés a la UB

1. No savia que la U.B. rebes tants “atacs” informàtics foranis. En qualsevol cas a mí m’interesaria saber si el meu campus virtual a on tinc els alumnes, queda a recer o no d’aquests atacs, o si he de fer-ne una mena de rèplica per a salvaguardar-los.

• Benvolgut,

El Campus Virtual hostatjat a l’Àrea de Tecnologies està protegit amb eines de seguretat des de la seva implantació.

En aquesta fase, el que protegim són els ordinadors d’usuari que, com a part més dèbil des del punt de vista de seguretat, és dels que reben més incidents ja que s’utilitza com a plataforma de salt cap a els serveis corporatius com és el Campus Virtual.

Si el seu Campus Virtual el té hostatjat a campusvirtual2.ub.edu, cvformacio2.ub.edu,campusobert2.ub.edu o cvinnovacio2.ub.edu ja estan protegits i es fan salvaguardes dels cursos periòdicament.

Atentament