Nou sistema de signatura digital personal

L’Àrea TIC de la UB ha desenvolupat un procediment de signatura personal amb un certificat de dispositiu o aplicació (CDA) i un conjunt d’evidències electròniques que permetran identificar plenament el signant i la integritat dels documents signats. La signatura de les actes de qualificació és el primer procediment on es pot emprar aquest nou sistema.

A partir del 15 de febrer, un cop aprovada la Normativa reguladora de la Política d’Identificació i Signatura, la signatura digital de les actes de qualificació podrà realitzar-se sense necessitat de certificat digital, sinó mitjançant la identificació UB amb les nostres credencials i la introducció de dades addicionals del carnet universitari.

– Signatura de les actes fent servir el carnet universitari (TUI) –

L’objectiu és facilitar la signatura digital, fer-la extensiva a dispositius mòbils i fer-la independent del sistema operatiu i navegador que s’utilitzi, sense perdre garanties d’identificació de la persona signant.

El signant haurà de tenir oberta una Sessió UB, se li demanaran dades de la seva targeta UB i, en cas de ser tot correcte, es procedirà a la signatura del document amb un CDA de la UB, al mateix moment s’apuntarà l’acció en un sistema de log encadenat, i s’enviarà la informació al sistema de “eLogs” del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), per tant tindrem un sistema propi de la UB i un sistema extern a la UB que ha de garantir que totes les signatures són correctes i el signant plenament identificat.

Aquest nou sistema permetrà un important estalvi econòmic en el cost dels certificats així com una simplificació en tot el procés.

4 comentaris a “Nou sistema de signatura digital personal

1. Hola, bon dia,
    Els professors UB amb docència interuniversitària també ens hem trobat amb problemes semblants als que em sembla que això solucionarà. Jo també he de signar actes de màster a la UPC (Facultat de Matemàtiques i Estadística) i de moment no hi ha hagut manera d’aconseguir-ho amb el meu carnet UB amb certificat, malgrat l’ajuda molt amable dels tècnics de la UPC. Hem quedat que ja m’avisarien quan trobessin una solució.
    Pel que he pogut observar, ells també tenen seriosos problemes amb la signatura dels seus propis professors i han implementat també aquest sistema basat en el número estampat al carnet. Potser seria bo que us poséssiu en contacte: serveis.tic.utgam@upc.edu.
    Salutacions,
    Jordi

• Bon dia,
      La UB sempre ha permès signar les actes de qualificació als professors de la UPC i altres universitats catalanes amb el certificat CPISR de Universitats i Recerca emès per la pròpia UPC. Ara mateix, mentre no posem en marxa el model de signatura sense carnet UB, poden continuar signant amb el seu certificat. Si la UPC estima convenient posar-se en contacte amb nosaltres, poden fer-ho i seran atesos sense cap problema.

Atentament

• Bon dia,
      No cal que tingui el certificat (CPISR) al xip de la targeta. Només cal la targeta amb les seves dades identificatives.

Atentament