Comença la matrícula de setembre

b_auto0910 A data 1 de setembre ha començat un nou període de  matriculació  a la UB.

Enguany, durant els dies 9, 10, 14, 15 i 16 de setembre es preveu que es faci un gran nombre d’automatrícules per la qual cosa des de l’Àrea de Tecnologies s’han pres una sèrie de mesures per garantir el bon funcionament de tot el procés:

• S’han ampliat el nombre de processos interns que permeten una distribució i processament de la informació més ràpida i eficient.
  • S”ha canviat la base de dades cap a un cluster d’Oracle més potent i actualitzat a l’última versió.
  • S’ha millorat el  sistema de monitorització i alertes que permetrà actuar amb més celeritat en cas de detectar qualsevol tipus d’incidència.
  • S’han revisat i preparat els equipaments de les aules d’informàtica que s’utilitzaran durant la campanya de matrícula.
  • S’ha reforçat el personal tècnic per la tarda, a petició dels centres, per atendre incidències que es puguin produir a les aules d’informàtica.
  • S’ha instal·lat una nova màquina de backup per si fallés la màquina en actiu. En cas de fallada de hardware,  l’Àrea de Tecnologies compta amb una màquina de prestacions similars que podria substituir a la màquina espatllada en un curt plaç de temps.

Així mateix  hi ha a disposició dels  alumnes el servei  24×7 que aten consultes relacionades amb mónUB i automatrícula.

L’opció d’automatrícula,  que permet que sigui el propi alumne qui es matriculi, ja sigui des de les aules de cada centre o des de casa, va en augment cada curs.

L’automatrícula és part de l’aplicació GIGA. Es va posar en funcionament l’any 2000 amb 23.000 automatrícules processades. En cada període de matriculació s’ha anat incrementant el seu ús per part dels alumnes que troben, en aquesta opció, una manera ràpida, intuïtiva i senzilla per matricular-se. El passat curs 2008-2009 es van fer 58.000 automatrícules, i enguany es preveu augmentar aquest nombre deixant l’opció de la finestreta per a casos més complicats, modificacions  o que requereixen aportar documentació addicional.