Implantació de l’autenticació amb doble factor per accedir al Núvol UB

L’augment del nombre d’incidents de seguretat greus dels darrers anys, on les universitats, desgraciadament no en som alienes, ens ha demostrat que l’ús d’una contrasenya per accedir als recursos no és suficient.

Per aquest motiu, igual que la resta d’administracions públiques, estem implantant un segon factor d’autenticació per accedir als serveis corporatius i complir amb l’ENS (Esquema Nacional de Seguretat, Reial Decret 3/2020). Una de les mesures de protecció que cal complir és afegir l’autenticació amb doble factor (2FA) per assegurar la identitat de la persona que fa ús del servei.

Mitjançant l’ús d’un segon dispositiu, s’afegeix una capa addicional de seguretat a l’hora de verificar la nostra identitat quan accedim a determinades aplicacions i serveis de la Universitat.

La contrasenya, primer factor d’identificació, tot i ser robusta pot ser robada en un atac de phishing o de malware. Si disposem d’un segon factor associat al nostre dispositiu mòbil, reforcem enormement la seguretat impedint l’accés d’un tercer no desitjat.

La implantació del 2FA es farà de manera progressiva per a tots els col·lectius ( PAS, alumnes i PDI) començant pels accessos a l’entorn de l’Office365 (correu, Teams, SharePoint…) i ampliant-lo després a altres serveis i aplicacions.

L’Àrea de Tecnologies i Òrgans de Govern hem estat prova pilot i progressivament s’aniran incorporant la resta dels col·lectius de la UB, començant pel PAS. A aquest efecte, i si pertanyeu a aquest col·lectiu, rebreu en breu un correu informatiu indicant a partir de quina data serà obligatori l’ús del 2FA per accedir a les aplicacions del Núvol UB.

Si esteu interessats en configurar el 2fa en el Núvol UB, abans que sigui obligatori pel vostre col·lectiu, us animem que llegiu l’ajuda: Com configuro el 2FA en el núvol de manera voluntària? i proveu de configurar-lo.

Trobareu tota la informació sobre el doble factor en la secció de la nostra web.

Si teniu qualsevol dubte o incidència sobre la instal·lació o funcionament del 2FA, podeu obrir-nos un tiquet al PAU.

Els comentaris estan tancats.