Nova versió de Campus Virtual (I): Millores pròpies de la UB

El pròxim 18 de juliol instal·larem la nova versió de Campus Virtual que inclou una sèrie de millores que us expliquem en dues entrades en el blog.

En aquesta primera entrada us detallem les millores pròpies de la UB:

• Temes UB
    S’ha modificat la visualització de les pàgines amb els temes UB per adaptar-nos als nous dissenys de Moodle, que incorporen:

• Millores en l’accessibilitat
    • Millores en la navegació entre cursos
    • Més espai en la pantalla
    • Unificació de l’experiència d’usuari amb l’app mòbil

Dins del curs, les opcions d’edició s’han agrupat en un únic lloc indicat amb la icona engranatge, situada en la part superior dreta de la pàgina. L’espai dret de la pàgina es reserva per recollir els blocs que l’usuari incorpora en el curs (si disposa de la capacitat per fer-ho) o en el seu tauler. La part esquerra es reserva per a la navegació amb opcions lligades a l’usuari.

Per accedir al menú d’administració del curs, també es pot afegir el bloc d’administració en el curs.

• Sincronització UB Giga
    S’han actualitzat els components del mòdul de sincronització de les dades de la matrícula GIGA en els cursos del campus per optimitzar-los incorporant els canvis de grup i anul·lació de matrícula per interès propi.
  • Canvis en el perfil d’usuari
    S’ha fet un canvi en la configuració del campus perquè els usuaris PAS o PDI que tenen lletres en el seu identificador d’usuari puguin modificar les dades del seu perfil, com el correu o la imatge, sense haver d’obrir cap incidència.
  • Fòrum
    El temps d’edició d’un debat es modifica a 5 minuts per evitar acumulació de debats en hores pic del campus (entre les 12h i 14h) i millorar els temps de recepció en el correu en aquells fòrums on s’està subscrit.
  • Bloc UB notícies
    S’ha desenvolupat un nou bloc per mostrar notícies importants als usuaris, com per exemple les dates que el campus estarà aturat per manteniment.
    Aquest bloc apareix per sobre del bloc “Resum de cursos” sempre que hi ha notícies per mostrar.
    El text de la notícia és un text curt amb l’opció “Més informació…” per obtenir la informació completa de la notícia.
  • Funcionalitat no mantinguda – Llistes de matrícula
    La pàgina de llistes de matrícula amb les dades dels alumnes matriculats en el GIGA deixa de ser una funcionalitat del campus.
    El campus virtual, que no és l’origen d’aquesta informació, la fa servir per poder assignar correctament els alumnes matriculats en el GIGA en els corresponents cursos dels campus i a partir d’ara només les utilitzarà amb aquest objectiu.

En la pròxima entrada us detallarem les millores de la nova versió de Moodle.

Un comentari a “Nova versió de Campus Virtual (I): Millores pròpies de la UB

1. Retroenllaç: Nova versió de Campus Virtual (II): Millores pròpies de Moodle | BlogTIC UB