Solucionats la majoria d’errors en adreces de correu dels alumnes

Aproximadament fa un mes vam publicar la següent entrada en el blog: Error d’adreça incorrecta en respondre a un alumne on explicàvem que, a vegades, en respondre a un correu d’un alumne , aquest no es lliurava per un error en la seva adreça.

Des de l’Àrea de Tecnologies s’ha estat analitzant el problema i s’ha detectat la causa: es tracta bàsicament d’un problema de creació incorrecta de la identitat de l’alumne quan el seu nom o cognoms té accents.

La majoria dels casos afectats s’han solucionat aplicant un procés automàtic i s’ha corregit el programa per a què els nous alumnes es gravin correctament. Han quedat però, un nombre d’alumnes on aquest procés automàtic no se’ls ha aplicat, ja que prèviament havien modificat la seva identitat, a aquest grup se’ls ha enviat un correu explicant-los que han de crear-se una nova identitat i com ho han de fer.

Un comentari a “Solucionats la majoria d’errors en adreces de correu dels alumnes

1. Els múltiples casos amb els que ens hem trobat el professorat no ha estat un problema d’accents, sinó que per defecte, l’adreça que configura el programa està relacionada amb l’identificador (usuari amb el què entren els estudiants) i no amb la seva vertadera adreça.

Per exemple, si l’adreça de l’estudiant és “cdelorii7@alumnes.ub.edu” i el seu usuari “nigs”, el que apareixerà per defecte al remitent del missatge és nigs@ub.edu (adreça inexistent).

En qualsevol cas, gràcies per treballar en aquesta qüestió!