Final del suport per a Windows 2003 Server

El sistema operatiu Windows 2003 Server està arribant a la seva data de caducitat. La data escollida per Microsoft és el 14 de juliol de 2015. El suport, per a totes les versions i edicions d’aquest sistema, caducarà en aquesta data. Hem de remarcar que els servidors no deixaran de funcionar. No hi hauran més pegats de seguretat i Microsoft no donarà suport a fabricants de programari.

winServer2003A l’Àrea TIC estem treballant per fer les migracions del nostres servidors a versions suportades per Microsoft. Entenem que a la resta de la universitat hi ha servidors amb aquesta versió.

Tenint en compte que estem parlant de servidors, la migració no serà tan senzilla com la de Windows XP. Per tant, us recomanem que planifiqueu la migració dels vostres servidors amb temps. Així la fareu amb tranquil·litat abans de la data esmentada. Els problemes derivats de no fer res, no compensen no fer el canvi.

Per començar, heu de verificar que amb el canvi de sistema operatiu, totes les funcionalitats i aplicacions que teniu en el vostre servidor funcionaran correctament amb el nou sistema. Si hi ha versions noves de les vostres aplicacions és recomanable que les actualitzeu. Segurament aquestes actualitzacions tindran un cost que heu de valorar.

Per altre banda, hem de tenir en compte que les versions recomanades (edicions R2) corresponen a sistemes operatius per equips amb processadors de 64 bits. Per tant, heu de verificar si el vostre equip compleix amb aquesta característica. Si no es així, haureu de pensar en actualitzar-lo. Un motiu més per fer la planificació de la migració amb temps.

Finalment, heu de demanar una llicència nova per actualitzar el servidor, no val la llicència que teniu del servidor actual amb Windows 2003. Aquesta actualització té un petit cost associat.

Microsoft només subministra llicències de servidor de la versió 2012 R2. Si opteu per actualitzar a Windows Server 2008 R2 ho podeu fer però heu de comprar la versió 2012 R2 i fer un downgrade, cal que contacteu amb el PAU per facilitar-vos els DVD i claus de Windows Server 2008.

Enllaços amb informació interessant