Inauguració del Centre de Digitalització i BiPaDi

El dilluns 5 de maig, el conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ferran Mascarell, acompanyat del rector, van inaugurar el Centre de Digitalització. Es tracta d’un servei que té per missió la digitalització de documentació a gran escala.

També es va posar en funcionament la Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona (BiPaDi), que és el portal del CRAI que conté les còpies digitalitzades dels fons patrimonials, bibliogràfics i documentals de la Universitat de Barcelona i que és el primer resultat del Centre de Digitalització (CeDi).

L’Àrea de Tecnologies ha tingut un paper rellevant i ha participat de manera activa i transversal en diferents aspectes com:

• El dimensionament i adquisició d’equipament i infraestructures tecnològiques (servidors, xarxa d’alta velocitat, disc)
  • L’adquisició i posada en marxa dels sistemes informàtics de suport: libflow, CONTENTdm i libsafe
  • Recolzament informàtic per desenvolupaments i integracions i així com d’un suport especialitzat per a la resolució d’incidències.

cediAticEls sistemes actualment en marxa són:

• Gestió de la producció que té com a objectiu  gestionar el flux de treball que es produeix des que s’envia un document al CeDi fins que es crea i publica la versió digital i el document es retorna. Està recolzat en el programari libflow de libnova i funciona sobre un entorn Windows 2008 R2 Server i MySQL.
    • Difusió amb la finalitat de difondre els fons digitalitzats de la UB (CRAI – Biblioteques) i que es gestiona amb el programari CONTENTdm d’OCLC.

I s’està posant en funcionament el sistema de

• Preservació que té com a objectiu la preservació a llarg termini de la producció UB del CeDi i que es gestiona amb el programari libsafe de libnova.

L’Àrea de Tecnologies continua treballant amb el CeDi en la implantació i millora dels sistemes esmentats.